הלוואות – הסיוט של כולנו

 

כל אדם בוגר במדינת ישראל לקח באיזה שהוא שלב בחייו הלוואה. מאחר והחיי במדינת ישראל לא פשוטים ומאוד יקרים, הרבה פעמים יש לקחת הלוואה על מנת להצליח לרכוש מוצר זה או אחר. הבעיה עם נטילת הלוואה היא שהרבה פעמים אנשים מרשים לעצמם להוציא סכומים הרבה יותר גבוהים ממש שהם מרוויחים ואז ההלוואות שיושבות להם על הצוואר כמו אבן ריחיים. אדם לוקח הלוואה אחרי כמה שבועות שכח שלקח אותה אבל היא נשארת ללוות אותו ועדיין הוא פורע אותה כל חודש. הבעיה שהלוואות יוצרות היא המנגנון שקשה לנו לוותר עליו של הרצון לרכוש מעבר ליכולות שלנו. כך למשל האפשרות לרכוש רכב מפואר יותר באמצעות הלוואות לרכב או לערוך חתונה מפוארת בשל הלוואה לחתונה. היתרון בהלוואות האלו הוא שניתנת לנו האפשרות לעשות מה שאנחנו רוצים ואז לפרוס את התשלום לשלב מאוחר יותר.

הבעייתיות בזה היא שאנחנו חייבים לגלות אחריות ולהיזהר בהלוואות שלוקחי משום שהריבית על ההלוואה עלולה להיות כל כך גבוהה שלא יהיה שווה לקחת את ההלוואה מלכתחילה ויהיה עדיף פשוט להסתפק בפחות. עם זאת, יש סיטואציות שבהן הלוואות ממש חשובות וטוב שנולד המנגנון הזה. כך למשל במקרה של סטודנטים שאין להם את היכולת לשלם עבור הלימודים שלהם. בזכות הלוואה לסטודנט הם יכולים לדחות את התשלום עבור הלימודים כך שיוכלו ללמוד בשקט וישלמו רק לאחר תום הלימודים. באופן זה ההלוואה יכולה ממש לשנות את חייהם של הרבה סטודנטים משום שמאפשרים לה להתחיל ללמוד במקום לבזבז את הזמן על עבודות מזדמנות או לשל סכומים גדולים למכללות ולתחזק עבודה במקביל.

וכן ניתן לראות שהלוואות הן בעלות צדדים חיוביים וצדדים שליליים (כמו כל דבר בחיים) ופשוט צריך לדעת להתנהל איתן נכון. אדם אחראי אשר מודע להוצאות שלו ולהכנסה שלו ויאמוד נכון את היכולת לקחת הלוואה ואז יחליט אם כדאי ומשתלם לעשות הן ואם לאו. לעומת זאת, מי שאין לו הכנסה שמאפשרת פירעון הלוואות בצורה אחראית, עדיף שימנע מנטילת ההלוואה על מנת לא להכניס את עצמו למקום לא טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top