הלוואות מיידיות – פיתרון מעולה לצורך בלתי צפוי

 

הליך של אישור הלוואה במוסדות פיננסיים הוא הליך ארוך ומייגע. לרוב מדובר במסכת ארוכה של אישורים ובירוקרטיה הכוללת חתימה על טפסים, עירוב פקידים רבים והחתמת ערבים לטובת ההלוואה. הפיתרון להליך ארוך ומייגע זה הוא מסלול של הלוואה מיידית, או בשמן הנוסף: הלוואות אקספרס. הלוואות אלה ניתנות לרוב בסכומים קטנים של כמה עשרות אלפי שקלים אשר מטרתן היא להוות כמו סוג של פלסטר על פצע מדמם, קרי, ליתן מענה מיידי לצורך כספי אשר אין ידו של הלווה משגת לשלמו.

הלוואות מיידיות ניתנות על ידי מספר גופים: הבנקים נותנים אותן לרוב ללקוחות אשר יש להם פיקדונות או חסכונות בבנק ואז ההלוואה ניתנת כך שחשבון הפיקדון או החיסכון מהווים סוג של עירבון להלוואה. הלוואה זו יכולה להינתן על ידי שיחה טלפונית עם פקיד הבנק, באמצעות כניסה לחשבון הבנק באתר האינטרנט של הבנק או בפגישה עם פקיד הבנק המתמחה במתן הלוואות.

הלוואות מיידיות ניתן לקבל גם מחברות האשראי השונות. הלוואות אלה ניתנות בשני הליכים מקבילים: הראשון, הלוואה הניתנת על בסיס דחיית תשלומים לחודשים מאוחרים יותר. השני, הלוואה על כרטיס האשראי עצמו אשר מועברת ישירות לחשבון הבנק. הלוואות אלה הן עד לסכום של מספר אלפי שקלים ומאושרות באופן מיידי לאחר בקשתן. כמו כן, יש הלוואות מיידיות שניתנות אף דרך השוק האפור. הבעייתיות בקבלת הלוואות אלה היא שמדובר בחברות בעלות פרופיל פלילי ולפיכך קבלת הלוואות בערוץ זה עלולה להביא להסתבכות עם החוק.

על הלוואות מיידיות נהוגות ריביות בגובה שונה בין מקור מלווה אחד לאחר ואף סוג משתנה: כך למשל יש מוסדות אשר נותנים את ההלוואה המיידית בריבית פריים עם תוספת. ריבית הפריים היא הריבית הנהוגה בבנק ישראל בתוספת של אחוז וחצי כך שמטרת ה"תוספת" להוות את ה"קופון" שגוזרים הבנקים על מתן ההלוואה. התוספת על ריבית הפריים משתנה ממסגרת למסגרת הנותנת את הלוואת האקספרס. מעצם היותה הלוואה הניתנת ללא מסגרת אישורים ובדיקות, העלות שיש לשלם היא בגין הריבית על ההלוואה ולפיכך רצוי לקחת את ההלוואה המיידית עם מינימום תוספת של ריבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top