כל מה שאתם צריכים לדעת על שילוח בנלאומי

שילוח בינלאומי זה בעצם הובלה של סחורה משני מדינות שונות או יותר.

בדרך כלל שירות השילוח מתבצע ע"י חברת משלוחים שפועלת בשוק הבינלאומי או המשמשת כמתווח בין השולח בארץ מסויימת לחברת שילוח אשר בבעלותה אוניות מסע ו/או מטוסים שמשמשים לשילוח.

 

בעולם המסחרי, שילוח בינלאומי הכרחי ומהווה את הגורם העיקרי אשר מאפשר לעסקים בין מדינות או בין סוחרים כאלה או אחרים ממדינות שונות להתקיים. אם לא היו חברות ואפשרויות שילוח בינלאומיות הכלכלה העולמית הייתה נראית אחרת לגמרי, ומושגי ייצוא ייבוא היו חסרי כל ערך.

 

שילוח בינלאומי נעשה בשלושה דרכים:

 

אוויר – סחורה העוברת דרך האוויר, מוגבלת במשקל, בעבר הייתה יקרה מאוד והייתה משמשת בעיקר למשלוחים דחופים למשל בתחום הרפואה. כיום הרבה יותר זולה ומשמשת גם משלוחים פחות דחופים.

 

ים – סחורה העוברת דרך אניות מסע, יכולה להעביר משקלים אסטרונומים ומשמשת משלוחים פחות דחופים, מהווה כלי עיקרי מאז תחילתו של השילוח הבינלאומי ועד היום.

 

יבשה – רכבות מסע ומשאיות משמשות את השילוח בינלאומי גם כן ומהוות חלק חשוב ממערך התובלה והשילוח.

 

לעתים קרובות ישנו שילוב בין דרכים אלה כדי להעביר את סחורה בצורה האידיאלית ביותר, לדוגמא: החבילה תעשה את דרכה מארץ אחד לאחרת בטיסה או באוניה ותמשיך את דרכה במשאית או ברכבת עד היעד.

 

כמעט כולם אם לא כולנו משתמשים בשילוח בינלאומי בין אם ישירות או באם בעקיפין והוא משרת כל אחד מאיתנו בחיי היום יום בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לא. למשל, הקרמיקה שבביתנו עשתה את דרכה מסין ככל הנראה אל ספק הסחורה בישראל דרך שילוח בינלאומי, או המספריים של הספר שלנו עשו את דרכם אל ישראל אולי מאיטליה או ממדינה אחרת אשר מייצרת מספריים.

 

איך בוחרים דרך שילוח?

ישנם מספר דרכים לשילוח בינלאומי כמו שציינו למעלה. צריך להתחשב בדחיפות המשלוח והתקציב למשלוח – שמושפע מכובד החבילה ובדרישת הזמן. לאחר שהבנו את שני אלה אפשר לבחור דרך לשלוח, אם אנו מוגבלים בזמן עדיף להשתמש במשלוחי אקספרס אשר נעשים דרך האוויר ועוברים תהליך שחרור ממכ"ס עוד לפני הגעתם לארץ היער מה שמאפשר את החיסכון בזמן – משלוחים אלה יקרים מהרגיל ויש לברר עלויות לפני שמשתנות בין חברה לחברה. אם אנו לא מוגבלים בזמן אפשר לבחור במשלוח רגיל אשר יתבצע ככל הנראה דרך הים ויגיע לאחר זמן רב יותר ממשלוח אקספרס.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top