מניית כיל משקפת את מצב החברה

 המספרים מעידים על עצמת מניית כיל ועל שוויה ובתוך כך על הפוטנציאל העצום הגלום בחברה.

סחר במניות כיל מאפשר לחברה להגדיל את מרחב הפעולה שלה ואת גמישות מבנה ההון שלה. המניה מהווה חלק חשוב במסחר במניות החברה לישראל, אשר בשל מהלומות עסקיות שספגה, ובהן, בין השאר כשלון מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס והרעה שחלה ברווחיות כיל בשל התפרקות קרטל האשלג העולמי, נדרש לא אחת ל"משחק" במניות כדי למזער נזקים וליצור תשתית להקטנת חוב החברה.

מניית כיל עולה ויורדת

כיל, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשווי 38 מיליארד ₪, מהווה חברה שאי אפשר להתעלם מנוכחותה ולכן מניית כיל היא מניה שתמיד מעוררת עניין רב.

בד בבד פרסמה היום כיל, הנסחרת בשווי של 38 מיליארד שקל, את דוחותיה הכספיים לשנת 2013, לאחר שכבר דיווחה על תוצאותיה בדוחות המקדימים בחודש שעבר. מהתוצאות עולה כי ברווח הנקי הרבעוני של החברה נרשמה ירידה של 43%, וזה הסתכם בכ-119 מיליון דולר. הרווח הנקי השנתי ירד ב-37% ל-819 מיליון דולר. מאחר שהחברה לישראל עוברת שינויים רבים סביר לצפות ולהניח כי תנודות המניה מושפעות מהם ומשקפים אותם.

מניית כיל
מניית כיל ממריאה

מניית כיל שווה בכל תיק השקעות

העולם זקוק לחומרי הגלם ולמוצרי החברה. החלטה אסטרטגית שקיבלו מנהליה להתרכז בפעילויות הליבה שלה מדגישים את היתרון היחסי שלה כיצרנית חומרי גלם ומוצרים המבוססים על כריית מחצבים. היזקקות העולם למוצרים אלה והשימוש השוטף בהם בתחומים חשובים ומרכזיים כגון: חקלאות, מזון, תעשייה, תרופות, רכב ואלקטרוניקה מהווים ערובה לביקוש ער ואף גובר להם, מה שעשוי להשתקף באופן טבעי בעלייתה של מניית כיל.

עם זאת, שינויים לא צפויים בשווקים העולמיים עלולים לגרום גם לירידת ערך תקופתית. אין מניה שחסינה מפני ירידות. אבל משקיעים עם אורך רוח ודאי מבינים את היתרונות הגלומים במניית כיל ושומרים לה אמונים.

מי שמעוניינים לקבל מידע און לין על תנודתיות המניה על מנת לבחון האם כדי למכור או לקנות אותה יכולים לעשות זאת מכל מקום באמצעות גלישה באתרי האינטרנט השונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top