פעילות הורים וילדים

כאשר הורים וילדים נוסעים אל מתחמים שבהם מוצעות אטרקציות לילדים הם לא נידונים בהכרח לשבת באפס מעשה, לכסוס ציפורניים ולקוות שלילדים יימאס והם יוכלו לשוב הביתה לאחר הפטרת אנחת רווחה וברכת 'ברוך שפטרנו'. דווקא שיתוף ההורים באטרקציות של ילדיהם עשוי לעורר בהם עניין ולחוש שותפים לחוויה משותפת, אשר הערך המוסף שלה חורג רק מהמקום ומהזמן שבו היא נחווית. יש לה אפקט מצטבר.

אטרקציות הורים וילדים

כאשר כיתות בתי ספר מקיימות יום הורים ניתן לחשוב על קיומו במקום ובמתכונת שונים מהמקובל- לדוגמה, בחיק הטבע. הורים וילדים יכולים להשתתף במשחקי חברה שונים כגון: ילד מוליך את מי מהוריו בעיניים קשורות לאורך מסלול מסוים ומכוון את דרכו באמצעות הנחיות. אפשר להתחלף. אוף לדוגמה, משחק כיסאות מוזיקליים, משחק שבו נקשרים ההורה והילד זה אל זה בפקעת חוטים ועליהם להתיר עצמם מתוכה (ניתן לקיים זאת במתכונת של תחרות היתולית). אטרקציות לילדים עשויות להיות אטרקטיביות ומהנות גם עבור הוריהם. פעילויות לילדים עשויות בהחלט ליהנות גם את הוריהם. ליציאה המשותפת אל יום הורים ותלמידים שהוא, בעצם, יום כיף ויום גיבוש גם יחד עשוי להוות תרומה חשובה לשיפור האקלים הבית ספרי ולחיזוק מעורבותם הפעילה של ההורים בנעשה בין כתליו, דווקא באמצעות יציאה ובילוי משותף מחוץ להם.

הורים וילדים
הורים וילדים בחוף הים

פעילויות לילדים שגם הורים אוהבים

פעילויות לילדים יכולות להתבצע בשיתוף הורים. לדוגמה: סדנת אפייה או בישול משותפת, שבה מתנסים בעבודת וצוות ולומדים, צעד צעד, להכין מאכלים שונים. הידע שרוכשים בסדנה יכול לשמש בסיס להמשך מעניין ומהנה בבית,לאחר ההתנסות הראשונית שעוררה סקרנות, פתחה עניין ותיאבון. הורים וילדים החווים חוויה משותפת חשים כיצד הקשר בינהם מתחזק באופן טבעי.

פעילות הורים וילדים מונחית ומובנית או ספונטאנית וחופשית מהווה הזדמנות טובה לבילוי זמן איכות משותף. אטרקציות לילדים שאינן מחייבות בהכרח השגחה צמודה של ההורה ומאפשרות לו להשתתף בהם מוכיחות עד כמה חשובה היא השהייה והעשייה המשותפת של הורים וילדים . הערך המוסף של פעילויות לילדים בא לידי ביטוי בהשפעה המצטברת של החוויה.

שיתוף ההורים באטרקציות של ילדיהן הן פתרון מצוין למשפחות. מחמים רבים מציעים פעילויות הורים וילדים משותפות כגון רכיבה על סוסים, טיול ג'יפים, משחק 'חפשו את המטמון' ועוד. לא פעם מוכח ומורגש כי פחות חשוב מה עושים- העיקר שעושים זאת יחד,ילדים והורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top