קיימות בישראל 2014

מה מצב איכות הסביבה בישראל בשנת 2014? איך המדינה והרשויות המקומיות פועלות על מנת לשמור על מצב קיימות ראוי ולצמצם את הנזק הסביבתי? ואיך כל אחד מאתנו יכול לקחת חלק בתהליך?

המונח קיימות מתייחס למצב הסביבתי, כאשר הדגש הוא על ביצוע פעולות שיעזרו לשמור על איכות הסביבה ולצמצם כמה שאפשר את הנזק הסביבתי. נראה שלא פשוט להחזיר את הגלגל אחורה, ומדובר בתהליך שיכול להימשך שנים רבות, אך הוא קריטי על מנת שאפשר יהיה לחיות טוב יותר.

גם בישראל, קיימות הפכה להיות נושא חשוב מאוד והיא עולה על סדר היום לעתים קרובות. לרוב, הדברים מתרחשים מאחורי הקלעים, ואנחנו הציבור הרחב לא מקבל אינפורמציה מספקת בנושא. ובכל זאת, איכות הסביבה בישראל הפכה להיות חלק מהפעילות הבלתי פוסקת של המדינה והרשויות המקומיות.

שנת 2014 רק החלה, לכן קשה לומר מה צופה למדינת ישראל עד תום השנה. עם זאת, הממשלה פיתחה בשנים האחרונות תחנות כוח ועוד מגוון אמצעים מתקדמים שאיתם אפשר לנצל אנרגיה מתחדשת ולצמצם את מידת הזיהום הסביבתי. כמו כן, לא מזמן נכנס לתוקפו חוק המחזור, שמחייב רשויות מקומיות לטפל בכל הנוגע לאיסוף פסולת ושליחה של כמות מסוימת למחזור. כמו כן, הרשויות המקומיות צריכות לפעול להפחתה של הפסולת שמיוצרת בתחום הפעילות שלהן ומועברת להטמנה, שכן זמינות אתרי ההטמנה לפסולת הולכת ופוחתת בעקבות מחסור באתרים שיכולים להתאים. יש קושי באיתור קרקעות לאתרי פסולת, ועל כן בעוד מספר שנים יעלו מחירי ההטמנה. זה מה שקרה במדינות רבות ברחבי העולם.

אם כן, איכות הסביבה בישראל מקבל התייחסות משמעותית באג'נדה המדינית, שכן יש בה לא רק יתרונות

בריאותיים אלא גם יתרונות כלכליים.

אבל ההתייחסות לנושא קיימות בישראל התחיל עוד הרבה לפני שחוק המחזור נכנס לתוקפו. כבר מספר שנים שבכל רשות מקומית יש עמדות מחזור הממוקמות באזורים שונים בכל שכונה, והן מציעות לציבור הרחב את האפשרות למחזר את הפסולת בצורה קלה, נוחה ומהירה. אם כן, הפעילות המיועדת לשמירה על איכות הסביבה בישראל קשורה לא רק לגופים הרשמיים של המדינה ולא רק לרשויות המקומיות; איכות הסביבה היא גם בידיים של כל אחד מאתנו, וגם אנחנו צריכים לעשות מאמצים, ולול הקטנים ביותר, כדי שכולנו נוכל לחיות חיים טובים ובריאים יותר.

מעוניינים בפרטים נוספים? קראו עוד באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top