בחירת תבנית אינגליש קייק

בכל בישול או אפייה שאתם עושים, הכלים שאיתם אתם משתמשים להכנת האוכל הם בעלי חשיבות גבוהה מאוד. אם אתם צריכים לקצוץ למשל, סכין חדה מאוד ונוחה היא הכרחית. אותו הדבר נכון גם באשר לאפיית עוגות, אך במקרה הזה הכלי החשוב ביותר הוא כמובן התבנית שבה אופים את העוגה. כאשר מדובר באינגליש קייק, חשוב לבחור תבנית אינגליש קייק שתתאים מכל הבחינות ותהיה איכותית.

תבנית אינגליש קייק
תבנית אינגליש קייק לאפיה

תבנית אינגליש קייק אז והיום

בעבר, הייתה רק תבנית אינגליש קייק אחת שהיה אפשר להכין בה את העוגה האנגלית המסורתית, והיא כמובן תבנית עשויה מתכת. המתכת היא חומר כבד מאוד שקולט חום בצורה הטובה ביותר, ולכן היא הייתה שימושית ונוחה מאוד לאנשים. החיסרון היחיד שלה היה כמובן הקושי לנקות אותה והחלודה שהייתה מצטברת עליה.

היום, תבניות מתכת להכנת אינגליש קייק הן הרבה יותר חכמות. המתכת יכולה להיות אל-חלד, ויש גם כאלה שעשויות מתכות עם תכונות של נון-סטיק, מה שמאפשר להשתמש בהרבה פחות שמן, ולעתים לא צריך שמן כלל.

בנוסף למתכת, עם השנים הצטרפו חומרים נוספים. היום אפשר למצוא תבנית אינגליש קייק גם מסיליקון. התבנית הזו מאפשר נוחות מרבית ועמידות לאורך זמן (כאשר היא איכותית ואותנטית), ואיתה אפשר לשחרר את העוגה בקלות ומבלי שתיהרס או תתפרק, בניגוד לתבניות מוצקות ממתכת. החיסרון היחיד הוא העובדה שסיליקון הוא בעל יכולת הובלת חום נמוכה יותר בהשוואה למתכת ולכן זמן האפייה ארוך יותר.

יש הרבה אנשים שמעדיפים לא לטרוח מעל הכיור ולשטוף כלים אחרי שטורחים זמן רב על הכנת העוגה. ולכן, בנוסף לתבניות מתכת וסיליקון שיכולות לשמש לשנים רבות ומצריכות ניקוי יסודי, אפשר למצוא גם תבנית אינגליש קייק חד פעמית עשויה אלומיניום. לאחר האפייה, אפשר לזרוק את התבניות ולא צריך לנקות אותן. בפעם הבאה, אפשר יהיה לקנות עוד תבנית כזו להכנת העוגה. החיסרון של תבנית חד פעמית מאלומיניום הוא כמובן הפסולת שאנו יוצרים, אך יותר מזה, החיתוך של העוגה יכול להתבצע מבעד לתבנית.

תבנית אינגליש קייק עם תו תקן של מכון התקנים

כאשר מדובר באפייה, כל תבנית שמשתמשים בה נכנסת אל תוך תנור שהטמפרטורות בו גבוהות במיוחד. במצב כזה, תבנית שאינה איכותית ואינה עמידה לחום משחררת חומרים שרבים מהם עשויים להיות רעילים. היות וכך, אחד הדברים הכי חשובים בבחירת תבנית אינגליש קייק הוא לבדוק האם לתבנית יש תו תקן של מכון התקנים בישראל. לפני הכל, בריאות; הטעם, היופי והאיכות של העוגה, זה כבר תלוי בכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top