דירת 5 חדרים בתל אביב – בין דמיון למציאות

כמעט כולם כבר יודעים שתל אביב היא העיר שבה מחירי הנדלן הם הגבוהים ביותר, ובעוד שהביקוש גבוה מאוד, ההיצע קטן. זוגות רבים חולמים על דירת 5 חדרים בתל אביב שבה הם יוכלו להקים משפחה וליהנות מרמת חיים גבוהה שכוללת הרבה אפשרויות תעסוקה וקידום, ואיתן גם שכר גבוה.

אבל הרבה פעמים יש הבדל גדול בין דמיון למציאות, תלוי באיזה אזור בדיוק מחפשים את הדירה ועד כמה מבינים במחירי הנדלן בתל אביב. ככלל, דירת 5 חדרים בתל אביב היא עסק יקר מאוד, שכרוך בכמה מיליוני שקלים, והטווח רחב למדי בהתאם לסוג הדירה שמחפשים- חדשה או יד שנייה. כמו כן, המחירים משתנים לפי האזור הספציפי שבו הדירה נמצאת- צפון העיר, מרכז או דרום תל אביב.

עבור זוג צעיר שזה עתה התחתן או משפחה עם ילדים, צפון תל אביב הוא האזור שיכול לספק את איכות החיים שאותה הם צריכים כדי ליהנות מכל העולמות, לרבות סביבה נעימה ויוקרתית, קרבה למקומות עבודה ברחבי העיר, שירותים עירוניים מפותחים, הרבה "ירוק" בעיניים ועוד. נשמע שמחירי דירת 5 חדרים בתל אביב הצפונית הם הגבוהים ביותר, כאשר בפועל דווקא מדובר באזור שבו מחירי הדירות הם המשתלמים ביותר. הסיבה העיקרית להבדל הגדול בין דמיון למציאות מצד מחפשי הדירות היא שכל מי שרוצה לעבור לגור בתל אביב מאמין שהמקום שיכול להציע לתושבים את כל היתרונות האלו יכיל דירות למכירה במחירים גבוהים יותר.

דירת 5 חדרים בתל אביב
מפתחות לבית חדש כמו שיהיה לכןם אם תקנו דירת 5 חדרים בתל אביב

עדיין חולמים על דירת 5 חדרים בתל אביב ?

בפועל, דווקא המקום שניתן היה לחשוב שיהיה בעל היצע הדירת 5 חדרים בתל אביב היקרות ביותר הוא זה שמציע מגורים איכותיים ברמה גבוהה במחירים סבירים ביחס למחירי הנדלן בתל אביב, ובפרט כאשר עושים השוואה אל מול הנדלן במרכז העיר. הסיבה לכך היא העובדה שיותר אנשים מבקשים לגור במרכז העיר, בעיקר צעירים שאינם נשואים. היות וכך, מרבית הנדלן במרכז תל אביב מיועד להשכרה, ומכיוון שהביקוש לדירות להשכרה הוא גבוה, מחירי הנדלן לצורכי השקעה גבוהים בהתאם. בהרבה מקרים, כל קשר בין המחיר לאיכות של הדירה הוא מקרי בהחלט.

אם כן, מבחן המציאות מראה שהדמיון לא תמיד מציג תמונה נכונה, לטוב ולרע. אם חשבתם שבצפון העיר המחירים גבוהים יותר, לא כך הדבר בהכרח. עם זאת, במידה ומעולם לא יצא לכם לבחון מחירי נדלן בתל אביב, בכל אזור של העיר, סביר להניח שהנתונים יפתיעו אתכם, ותבינו שאתם צריכים להיכנס לתהליך אינטנסיבי של חישובי משכנתאות וריביות ולהתחיל להעלות את סכום הכסף שאתם מפרישים הצידה מדי חודש כדי שתוכלו לחסוך לדירת 5 חדרים בתל אביב המושלמת עבורכם. האם זה שווה את המאמץ? אם אתם רוצים איכות חיים בעיר הגדולה, בוודאי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top