הלוואה – מתי כדאי לקחת ומתי לא?

הלוואה

הלוואה לכאורה נשמעת כמו פתרון פשוט להרבה בעיות כספיות תקופתיות, ושההשלכות שלו הן לא דרמטיות. אך להלוואה, אם לא חושבים עליה טוב טוב, ישנן השלכות קריטיות על המצב הפיננסי של הלווה, במיוחד לטווח הארוך. שכן המחיר אותו יש להחזיר ללווה הוא מן הסתם גבוה יותר מהמחיר ההתחלתי אותו לווית, השאלה היא בכמה הוא יותר גדול, והאם המצב הפיננסי שלך טוב השתפר לאורך הזמן שעבר מלקיחת ההלוואה כך שהריבית לא משפיעה עליך באופן מהותי. על מנת לקחת הלוואה למקרים שבאמת צריך, הכנו רשימה של מקרים בהם לא כדאי לקחת הלוואה (מקרים שאנשים רבים סבורים כי הם כן מצריכים הלוואה) לעומת מקרים בהם ההלוואה היא הכרחית:

מתי לא כדאי לקחת הלוואה

באופן גורף, לא כדאי לקחת הלוואה במקרים של רכישות רגעיות ואימפולסיביות לטווח הקצר. להלן כמה דוגמאות למקרים כאלו: תחזוקה של רמת החיים אשר אינך מסוגל לממן באופן עצמאי – כאשר זוהי המקרה-טעות הנפוץ ביותר בו נוהגים לקחת הלוואה. במקרים של קושי במימון הוצאות החיים השוטפות, יש לראות במה כן ניתן לקצץ – מנוי לקאנטרי קלאב, חופשות או קניות שאינן הכרחיות. דוגמא נוספת למקרה בו נוטים לקחת הלוואה שלא לצורך הוא לרכישות בתשלומים. במרבית המקרים, תשלומים מהווים ריבית בפני עצמה, שכן בעת רכישה בתשלומים אתה מחויב בריבית ומשלם בפועל סכום גבוה יותר מערכו המקורי של המוצר הנרכש. כל עוד אתם יכולים לרכוש בתשלום אחד, זה עדיף.

ומתי כן כדאי לקחת הלוואה

גם כאן ישנו עקרון מנחה באופן גורף: ככל שהמטרה לשמה נלקחת ההלוואה הינה חד-פעמית, ארוכת טווח וקבועה בעתיד, כדאי לקחת עבורה הלוואה. בין מקרים אלו נמנים: הלוואות לצרכי תשלום חובות וסגירת מינוס בבנק, הלוואות לצרכי רכישת נכס או שיפוצו (מה שניתן לראות גם כהשקעה לטווח ארוך שתבטח את עתידכם הפיננסי), הלוואות לצרכי רכישת רכב, הלוואות לצרכי שיפור הכנסה (כגון לימודים או פתיחת עסק עצמאי, דברים הנחשבים כהשקעות לעתיד שיניבו בהמשך יותר כסף מההלוואה שנלקחה עבורם) וכמובן הלוואות לצורך טיפולים רפואיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top