ללמוד בראש שקט -הלוואות לסטודנטים

להיות סטודנט זו זכות גדולה ומי שיכול לאפשר ךעצמו תקופה חשובה ומעצבת שכזו של לימודים סטודנטיאליים יצא נישכר לכל חייו.

 

רבים חושבים שזה כייף גדול להיות סטודנט ואפילו המושג "סטודנט חופשי" מגדיר את התפיסה שלהיות סטודנט זה חופש כייף וזהו למעשה.

 

כמובן שבמציאות הדברים הם שונים בתכלית. להיות סטודנט זו זכות גדולה אכן, ויש חשיבות רבה ללימודים בחיים אך הקושי והאתגרים שעומדים בחיי הסטודנט הם לא פשוטים כלל ועיקר.

 

אחת הבעיות המרכזיות של סטודנטים הוא כסף. כמובן שיגידו שלכל אדם בעולם כסף הוא אתגר גדול, אך לסטודנט שאין לו את הזמן לעבוד האתגר אף גדול יותר. הסטודנט שרוי במצב ביניים שהוא מן מילכוד. מצד אחד הוא עדיין לא רכש מקצוע כי הוא עדיין לומד אותו ולכן לא יכול לעבוד עדיין במקצטע שהוא מתמחה בו, מצד שני הוא צריך כסף והרבה כדי להתפרנס ולהתקיים בלי לעבוד וגם כדי לממן את הלימודים שפעמיןם רבות מגיעים לסכומי עתק, בעיקר עבור אלו שאינם עובדים.

 

וכך קורה שרבים נאלצים לקחת הלוואות לסטודנטים בכדי להתקיים ולפרנס עצמם.

 

כאשר סטודנטים נאלצים לצאת ולעבוד , יהיו בדרך כלל העבודות שלהם לא מקצועיות וכאלה שהם זמניות ולרב עבודות בהם המעסיקים מנצלים את אופי חייהם של הסטודנטים , מעסיקים אותם בתנאים ירודים ומשלמים משכורות מינימום ולעתים גם פחות.

 

הסטודנט שנאלץ להתמודד עם עבודות במלצרות, בניקיונות או בכל דבר שהוא יכול להרוויח כמה שקלים שיקיימו אותו וישלמו את שכר הדירה, מגיע בתחילת כל חודש למצב לא פשוט של חוסר בכסף. פעמים רבות יקח הוא הלוואות לסטודנטים כדי להתאזן מבחינה כלכלית לפחות לתקופה קצרה עד שיצליח למצוא עבודה נוספת, לעתים בלילות ולהשלים את החוסרים.

 

סטודנטים רבים מתגוררים בערים הגדולות והמרכזיות כי שם נמאות על פי רב האוניברסיטאות. בערים מרכזיות שכר הדיור ותנאי המחייה יקרים הרבה יותר משאר הישובים וכך נאלצים סטודנטים לעמוד בכל חודש בסכומי עתק של דיור וחשבונות. לעתים יקחו הם הלוואות לסטודנטים כדי להצליח להכנס לדירה שכורה בה דורשים תשלום מראש ולעתים יזדקקו גם להלוואות לסטודנטים לתשלום שכר הלימוד הגבוה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top