משרות בכירים – הכל עניין של טיימינג

התחרות על משרות בכירים פנויות בעולם התעסוקה היא חריפה במיוחד בשנים האחרונות. נראה שכל מה שאנחנו עושים שבעבר נתן לנו יתרון על פני מועמדים אחרים, כמו תואר ראשון או אפילו תואר שני, כמעט ולא עושה השפעה גדולה מספיק על הסיכוי שלנו להתקבל למשרה כזו או אחרת, לא כמו שקיווינו לפחות. נוסף לזה, גם השכר שאנחנו מצפים לו הוא לא זה שמציעים לנו.

לעומת משרות ברמת זוטר, משרות בכירים יוצרות תחרות נמוכה יותר, מכיוון שמספר האנשים שצברו מספיק ניסיון על מנת לתפוס עמדה בכירה הוא נמוך יותר. ולמרות זאת, התחרות עדיין ישנה, וגם בעולם הבכירים לא פשוט למצוא את העבודה שרוצים, לפי תחום, שכר ותנאי עבודה.

במשרות לתפקידי זוטר, אפילו אם מדובר במשרה לבעלי תואר אקדמי במקצועות ההנדסה המבוקשים, הכל מסתכם בתזמון. כמובן שיצירת קשרים יכולה להעלות את הסיכוי להשיג משרה מסוימת, נחשקת או פחות, אבל הטיימינג הוא הדבר הבסיסי והחשוב ביותר, ומי שנמצא במקום הנכון בזמן הנכון הוא זה שישיג את המשרה הפנויה.

משרות בכירים
שעון סבא כי במשרות בכירים הכל ענין של טיימינג

האם גם ב- משרות בכירים יש את אותה בעיה ?

אותו הדבר נכון גם לגבי משרות בכירים במגוון תחומים. הטיימינג הוא פרמטר חשוב מאוד, והוא זה שיקבע את מידת ההצלחה של מועמד זה או אחר. התזמון בא לידי ביטוי בכמה מובנים, לרבות הזמן שבו מתחילים לחפש את המשרות, הזמן שבו שולחים את קורות החיים, היום והשעה שבהם מוזמנים לראיון ועוד. אפילו התקופה שבה מתחילים לפתח קשרים מקצועיים היא קריטית. אם כן, זה לא רק הרזומה שכולל ידע וניסיון, וגם לא הקשרים, אלא מתי כל אלו נוצרו ומתי החלטנו להתחיל להשתמש בהם.

כאשר מדובר במשרה נחשקת, שכוללת שכר גבוה, פעילות מאתגרת ומעניינת ותנאי עבודה אטרקטיביים, כל מי שיש לו את הנתונים הנחוצים עבור המשרה נכנס לתוך מרוץ נגד הזמן בניסיון להיות זה שנבחר לתפקיד. הרבה דברים יכולים להשתבש בדרך, והרבה מהם הוא עצמו לא יכול לשלוט .בהם או לשנות אותם, אבל המרוץ יוצא לדרך, כי הזמן הוא הגורם בעל המשקל הגדול ביותר על התוצאה הסופית. מי שמהיר יותר, ויכול להיות חד ושנון גם בתנאי לחץ, הוא זה שישיג את משרות בכירים

חשוב לומר שתזמון מושלם לא יפתור את הבעיה בהשגת משרות בכירים עבור אלו שאין להם את הניסיון והנתונים הדרושים לשם ביצוע העבודה, אך הוא כן מה שקובע את עתידם של אנשים רבים אחרים שכן מתאימים למשרות הפנויות. אם גם אתם רוצים להגיע לעמדה בכירה, זכרו שתזמון הוא המפתח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top