קניית רכב מליסינג | רכב מליסינג | ליסינג- ליסינג פרטי

 

ליסינג פרטי

 

אחד מן הגורמים המרכזיים ביותר בשוק הרכב הישראלי הוא שוק הליסינג הפרטי. אם בעבר הליסינג היה מוכר רק לעובדי חברות גדולות, חברות הייטק ומשרדי ממשלה, כחלק ממדיניות מתן 'רכב חברה' לעובדים כחלק ממרכיב השכר שלהם, הרי שכיום גם רבים בשוק הפרטי יכולים ליהנות מיתרונות השיטה של ליסינג פרטי.

 

ליסינג פרטי הוא, למעשה, רכישת רכב בתשלומים באופן שיאפשר לו לאחר תקופה מסוימת של שימוש ברכב גם אפשרות של טרייד אין, של החלפה, ושל רכישת רכב אחר, חדש יותר. לרוב נעשות עסקאות ליסינג פרטי בשלושה שלבים:

השלב הראשון הוא תשלום מקדמה על הרכב. המקדמה היא בשווי אחוז משווי הרכב. גובה המקדמה וכמה אחוזים היא תהווה מהשווי הסופי של הרכב – עשוי להשתנות מחברת ליסינג פרטי לחברת ליסינג פרטי ומרכב מסוג אחד לרכב מסוג אחר.

השלב השני נמשך לאורך כל תקופת הליסינג, ההחכרה, של הרכב. הלקוח משלם בתקופה זו תשלום חודשי לחברת הליסינג הפרטי למשך פרק זמן מוגבל.

השלב השלישי, עם סיום תקופת ההחכרה שנקבעה בחוזה בין הצדדים, הוא העברת יתרת השווי של הרכב כפי שנותרה לאחר תשלום המקדמה ותשלומי הליסינג החודשיים. בשלב זה מציעות חברות ליסינג פרטי ללקוח, שכבר נוסע במשך תקופה ממושכת ברכב שעליו שילם, להחליף את הרכב ברכב חדש יותר ולקבל זיכוי בשיטת טרייד אין.

אחד היתרונות של רכישת רכב בליסינג פרטי הוא האפשרות שמעניקות חברות ליסינג פרטי ללקוחותיהן לבחור ולקבוע האם ישלמו מקדמה בסכום גבוה ואז במהלך החודשים הארוכים של תשלומי הליסינג ישלמו פחות כסף, או שישלמו מקדמה נמוכה יחסית, שתשפיע לרעה על גובה התשלומים החודשיים ותהפוך אותם לגבוהים יחסית.

יתרון נוסף של ליסינג פרטי הוא במחיר הרכב ובזמינות הגבוהה של כלי רכב רבים, מדגמים שונים, במחירים אטרקטיביים. שיטת המימון של רכישת הרכב מחברת ליסינג פרטי מאפשרת ללקוח לקנות את הרכב בתשלומים מבלי שיידרש לקחת הלוואה מן הבנק ומבלי שייאלץ להתמודד עם ריביות על ההלוואה. המחיר החודשי שנקבע עם רכישת הרכב הוא המחיר שישלם הלקוח והוא מושפע מיתרת שווי הרכב שטרם שולמה ולא משום פרמטר אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top